בדרך להחזרת הבטחת הכנסה: "גפני וחבריו סוחטים עוד ועוד הטבות לאברכים"

    ארי וידר 3 Comment on בדרך להחזרת הבטחת הכנסה: "גפני וחבריו סוחטים עוד ועוד הטבות לאברכים"
    17:01
    01.05.24
    צבי טסלר No Comments on זייברט שוב סוגר את בני ברק בלילות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם כעשרת אלפים האברכים מהם נשללה קצבת הבטחת הכנסה יוכלו להמשיך ולקבלה, וביתר שאת? כך לפחות מקווה ח"כ משה גפני שהציע הצעת חוק שאמורה לידון היום בוועדת השרים לעניני חקיקה.

    על פי הצעת החוק, יקבלו האברכים מביטוח לאומי 2,600 שקלים בחודש לעומת 1040 שהיו מקבלים עד לשנה שעברה. בנוסף לכך, יהיו זכאים להבטחת הכנסה גם אברכים שהם אבות לילד אחד ומעלה. לעומת זאת, בעבר היו זכאים להבטחת הכנסה אברכים שהם אבות לשלושה ילדים ומעלה. כן יהיו זכאים לקצבה גם אברכים שבבעלותם דירה, שלא כמו בעבר.

    עד היום ניתנה הקצבה מהביטוח הלאומי רק למי שמיצו את כושר ההשתכרות, כלומר עבדו או אינם יכולים לעבוד, ואילו לפי ההצעה, גם אברכים שבחרו לא לעבוד ייהנו מהבטחת הכנסה. על מנת לעקוף את בג"ץ שטען לחוסר שיוויון, יחול החוק גם על סטודנטים להם ילד אחד ויותר.

    טרם ברור האם הצעת החוק תאושר ואילו שינויים יוכנסו בה במהלך החקיקה, אולם בעמותת חדו״ש כבר מזדעקים, חרף הוספת הסטודנטים ואומרים: "בפועל מספר הסטודנטים שהם הורים הוא קטן ביותר, וחלק משמעותי מהם חרדים".

    ובלי המילה סחיטה כנראה שאי אפשר ועל כן אמר מנכ"ל העמותה אורי רגב "בצל האינתיפאדה ודיוני התקציב, גפני וחבריו סוחטים עוד ועוד הטבות לאברכים ולמוסדות המקיימים לימודים ללא תוכנית ליבה. מדובר בתקציבים שישאירו אברכים בכוללים במקום שיצאו לשוק העבודה, ויכבידו עוד יותר על משלמי המסים. בכך הם מהווים פיגוע בכלכלה, תקיעת סכין בעתיד המשק ובגידה באחריות החברתית. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון מבצעים מכירת חיסול כללית של התקציב ומפלגות האופוזיציה נעלמו ונאלמו".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      גפני, תדאג לגננות שיקבלו את המגיע להן ע"פ חוק ולא תצטרך לגרום להסתה מטורפת נגד כל החרדים בגלל תוספות תקציביות לא שוויוניות!

    2. 2

      מסכים, וגם לדיור תקוע בכל מיני עיכובים שונים.

    3. 1

      תדאג לחרדיםשעובדים שמקבלים סכומים עלובים תגדיל מס הכנסה שלילי מה אתה דואג לבטלניות